onsdag 17. september 2008

Endelig ferdig i hagen.

Jeg har styrt og stelt, for på fremsiden av huset har vi ikke hatt stor gressplen. Hadde et stort bedd, men var liksom litt malplasert midt på...

...Min feil, det var jeg som anla det for noen år siden.


De som kjenner meg, vet at jeg ofte forandrer mening. Så derfor er det vel ikke skjokk at jeg ofte bruker materialer som ikke er helt etter A4- normen...

Lavendel i krukka, har lagt blankpolerte småstein rundt planten.
Et rodt Arendspir.
Står på en gammel melkekasse, sammen med ett gammelt vannrør.



Her er "hovedbeddet".

Jeg har brukt kummer som basis, kledd med Alta taksteins skifer. De to kummene i midten, er det sagd ut en bit, for at de skulle komme helt inntil.


Vi skal ha glassbyggersteiner imellom søylene. Men, disse er en prøve, for å se om de tåler frost..


Håpe håpe :))



På gresset la jeg barkduk, og la bark på hele greia. Har lagt ut endel flate steiner til å tråkke på. Det er ca. 50 kvm. s en kan si jeg har spadd bark til den store gullmedaljen..)


Var ikke denne nydelig???
Epletreet fikk en kraftig omgang med beskjæringssaksa...
Vil ha det til å vokse i lengden ikke bredden. Kom kun noen få epler i år. Nok engang min feil... Flytta treet i blomst../

Dette treet er jeg veldig glad i. Det er ei Sørbøk, eller Kanelbjørk som det ofte står benevnt som. På latin heter det Nothofagus antartica. Under treet holder jeg på å legge ut rullestein, hadde ikke nok så jeg må nok ned til elva neste gang vi er på Bore.

Har fått lov av grunneiger til å lukke stein;))

3 kommentarer:

Bentes Hobbyglede sa...

Oiii så fint det ble!! Lei av gressklipping nå?? hehe

Martes Lille Boble sa...

Kjempefin hage, mange fine smarte løsninger!! Tenker den er superfin på sommeren!!! Og de glassbyggersteinene var skikkelig stilige, får håpe de tåler vinteren!! :)

Lisetha sa...

så kjempe stiligt det blir :)
artigt med noke som ingen andre har :)))
klemmer