tirsdag 26. august 2008

Hagepeis

Jeg har lenge ønsket meg en hagepeis som ingen andre har. Er litt sånn, jeg. Liker å ha litt "utenomting" som jeg sier. Det vil nok de som kjenner meg også være enig i.

Så derfor klekket jeg ut den lure planen om å lage en rund peis i betongprodukter. For så å kle den med skifer etterpå. Det vil bli avlastingsborder på begge sidene, etterhvert.
Andre, Marthon, Tom og Egil stresser for å få på lokket som skal bli selve ildplassen. Hullet skal støpes igjen, etter montering.
2 ringer til er satt oppå, og åpning til peisen skal lages¨.

Her har vi fått på toppen, oppå her kommer et lite rør som blir pipa.

Ser nok litt stusselig ut nå, men med skifer på og vegger og bord/ benker på siden blir det supert.

Det nederste hullet skal blli lagringsplass til ved. Gulvet på ny-terassen kommer i høyde med denne åpningen.

Ingen kommentarer: