tirsdag 10. juni 2008

Pinnedyret, Mikke.

Aud Olaug syntes disse små skapningene var knallsøte. Slike måtte hun ha, og med egne penger kjøpte hun både pinner og terrarie.
Det ene dyret døde etter ett par uker, mens Mikke lever i beste velgående.
Vi visste ikke hvordan egga så ut, så vi har nok kasta en hel haug, men men..
Her står Mikke på armen til Audi. Han kiler når han går.

Etterhvert som tiden gikk, ble Mikke rød ved fotfeste på de fremste bena. Hun hadde lest at a var han klar til å legge egg. Kan vel heller si slippe egg, for de faller ut av "halen".

Er bittesmå egg, ca 2mm lange.

I dag da hun sto opp, var det klekket to pinner, jenta jublet;) Jeg er mormor, sa hun...

Da jeg skulle ta bilde nå i kveld, var det jammen klekket to til... Så da har hun 4 småpinner.

En liten nyfødt pinne, egget henger fortsatt fast i den ene bakfoten.

Stakkars, sa Audi og ville pelle den av.

Mikke løper i vinduskarmen. Jammen er det fart på den lille skapningen.

3 kommentarer:

Mummimamma sa...

Hei, hei damen med det fine navnet! =)

Nå er det lenge siden jeg har tittet innom deg, og jammen meg har du ikke blitt både mormor og oldemor i mellomtiden, gratulerer så masse!
Og som tidligere pinnedyr-eier, kan jeg love det at om kort tid er du både tipp-oldemor, tipp-tipp-oldemor osv :)

Jeg og Gemalen hadde pinnedyr for ca 10 år siden, vi startet med 2 stk, etter kort stund hadde vi drøssevis. Ennå vi syntes vi var flinke til å kaste egg også.
Og de kom seg ut av "buret", og vi oppdaget pinnedyr overalt, hehe.
Nå skal jeg ikke fortelle hvordan våre pinnedyr endte sine dager, stakkars små... =)

Håper du koser deg med dine nye barnebarn. Har du sett at de danser etter musikk? I allfall gjorde våre det. Vi satte på musikk, og dermed begynte de å vugge frem og tilbake, skikkelig stilig.

Ha en fortsatt finfin helg, klem fra Vibeke

Siv Helene sa...

Hei :) Jeg veninna mi hadde et pinnedyr en gang :) Jeg syntes de er intresange og veldig fassinerende og se på Hehe :P

Kristin sa...

hei :)

Jeg bare lurer på hvor lang tid det tok før eggene klekket?